OPIS POMP WIROWYCH O SPECJALNYM ZAKRESIE DZIAŁANIA Istnieją dwie, zasadniczo różniące się od siebie, konstrukcje zatopionych silników: . 1) silniki suche, w których zwojenia zabezpieczone są od zetknięcia się z wodą warstwą powietrza, 2) silniki mokre, najbardziej rozpowszechnione, we wnętrzu których krąży woda. W zespołach z silnikami suchymi silnik umieszczony jest najczęściej powyżej pompy. Pompa jest połączona z silnikiem za pomocą cylindra tworzącego dzwon powietrzny. W dolnej części dzwonu znajdują się otwory, przez które woda może przedostać się do jego wnętrza i sprężyć powietrze w jego górnej części. Powietrze to zabezpiecza uzwojenia silnika od zetknięcia z wodą. Rozpuszczanie się powietrza w wodzie powoduje stałe podnoszenie się jej poziomu w cylindrze, co grozi zalaniem uzwojeń silnika i zwarciem; poziom wody w dzwonie nie może zatem przekroczyć pewnej maksymalnej wysokości. [patrz też: piękne obrazy, psb mrówka tczew, beton b10 ]
Powiązane tematy z artykułem: beton b10 piękne obrazy psb mrówka tczew