Dzięki uprzejmości Nacasa Co.
Ltd.
Architekci: Studio SUMO Lokalizacja: Sakado, Japonia Zespół projektowy: Sunil Bald + Yolande Daniels, dyrektorzy-pod nadzorem; David Huang, projektant projektu; Shai Turner, Brad McCoy, James Khamsi, Jeff Dee Architekt of Record: Departament Obayashi Design, Obayashi Corporation, Tokyo Realizacja: 2006 Powierzchnia budynku: 6200 m2 Klient: Josai University, Tokio, Japonia Fotograf: Dzięki uprzejmości Nacasa Co.
Ltd.
+ 17 W przeciwieństwie do innych budynków w kampusie, które są wydajnymi, ale nie powikłanymi kolekcjami sal lekcyjnych, wydział szkoły zarządzania szkołą Josai o wielkości 70 000 funtów pragnął środowiska, które może sprzyjać przedsiębiorczemu sposobowi myślenia, przeciwdziałając konwencjonalnemu japońskiemu paradygmacie przygotowania studentów do kultury korporacyjnej.
Dlatego projekt promuje integrację z otaczającym krajobrazem, z życiem uniwersytetu oraz między studentami i wykładowcami.
Odpowiadając na dziwnie wyprofilowane i wielopoziomowe miejsce, budynek jest pojedynczym obciążeniem, który wraca na siebie i łączy głowę z ogonem przez szklany most.
To definiuje trzy przestrzenie na dziedzińcu i umożliwia przeglądanie różnych punktów budynku.
Dzięki uprzejmości Nacasa Co.
Ltd.
Pochyłe podłogi auditoriów negocjują różne poziomy terenu, aby stworzyć dynamiczną ścieżkę na zewnątrz, która zsuwa się pod budynkiem na centralny dziedziniec i poza nią.
Każdy może zaangażować budynek bez wchodzenia do niego.
Ta ścieżka zawiera nieformalne i dostępne przestrzenie publiczne do interakcji i uczenia się.
Na piętrach 3-5, wypełnione światłem strefy cyrkulacji z obsługiwanymi oknami, które sprawiają, że ciągły obieg świeżego powietrza służy blokom klasowym.
Wszystkie przestrzenie szkoły zarządzania Josai.
wewnątrz, na zewnątrz, w klasie, na dziedzińcu i na korytarzu.
są uważane za przestrzenie do nauki.
W ramach bloku można zmienić konfigurację sal lekcyjnych z jednej zatoki (40 studentów) na trzy zatoki (150 uczniów).
Ścieżka do zbocza pozwala doświadczyć dużej części budynku bez wchodzenia.
Przemieszczając się pod mostem i wzdłuż betonowego bloku dużego audytorium, spotyka się laboratorium medialne, przestrzeń bezprzewodową do samodzielnej pracy lub współpracy.
Zbiór schodów prowadzi do podwórka drugiego poziomu, rdzenia społecznego utworzonego przez pustkę krętej płyty.
Ten pokój na zewnątrz jest otoczony głównymi schodami na wschód, szklanym mostem na zachodzie i salami lekcyjnymi na północy i południu.
Na dziedzińcu znajdują się eliptyczne świetliki o szerokości 5 m, które oświetlają laboratorium medialne poniżej.
Dzięki uprzejmości Nacasa Co.
Ltd.
W szkole zarządzania Josai, wszystkie przestrzenie.
wewnątrz, na zewnątrz, formalne, nieformalne, pokój czy korytarz.
są uważane za przestrzenie do nauki.
W projekcie nieformalność pracowni medialnej, kawiarni i wzorzystego krajobrazu uzupełnia bardziej uporządkowane i zinternalizowane przestrzenie wykładowe.
Wizualne połączenia budynku z samym sobą, a reszta kampusu promuje poczucie otwartości i społeczności.
Ponadto połączenie ze zboczem, włącza topografię w życie kampusu.
Gdy drewniany dziedziniec przesuwa się pod szklanym mostem, tworzy podwyższoną platformę do siedzenia na zewnątrz kawiarni i bezpośrednie połączenie ze zboczem wzgórza.
Trawiaste zbocze staje się także częścią wypoczynkową, aby obejrzeć cotygodniowy cykl filmowy wyświetlany obecnie na betonowej ścianie o wymiarach 12 mx12 m na zachodnim końcu budynku.
Ziarno kampusu wywiera również silny wpływ na formę budynku.
To ziarno jest wpisane w ziemię i przyjmuje różne materiality i zastosowania.
brukowanie, ławki, rośliny, oświetlenie i wykładzina.
jak przechodzi przez, pod i do projektu.
Plany i elewacje
[więcej w: beton architektoniczny montaż, psb mrówka tczew, beton architektoniczny na ścianie ]
Powiązane tematy z artykułem: beton architektoniczny montaż beton architektoniczny na ścianie psb mrówka tczew